Jak na věc


odlévací kleště

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

    Cílem tohoto pokusu je zjistit, jestli se mi podaří něco roztavit a jak to dopadne, když to naliju do nějaké formy. Na ztracený vosk jsem prozatím zapomněl, rozmíchal jsem šamotový písek s vodním sklem a udělal z toho dvoudílnou formu. Když do toho naliju kov, měl by vzniknout jakýsi kelímek. Nebude to přímo zvon, ale uvidím, jak kov spolupracuje s formou, kam všude zateče a tak. Jako druhou pokusnou formu jsem použil dva miniaturní květináče, které když dám do sebe, mezi nimi vznikne prostor, do kterého budu odlévat (jsem si myslel).
    Teď trošku slevím ze své přísnosti a pochválím se, abych si neházel klacky pod nohy. Být napoprvé z poloviny úspěšný v oboru, kterému jsem se předtím nevěnoval, s pecí, kterou mám jeden den, s kovem, co dům dal, s formou, co dala drogérie … není špatný výkon. Příště to bude o hodně lepší … vyloženě pochválit se musím za to, že jsem se do něčeho takového pustil. Ukažte mi druhého „blázna“, který si řekne, že odlije zvon a začne na tom dělat.


P: Odlevací kleště LEE, 7 ks (info v popisu)

    Zdravím vás – s výrobou kelímků se nezatěžujte, samo tavení a odlévání je dost zajímavé. Kelímky prodávají firmy se zlatnickým nářadím a jsou grafitové. Před použitím a vsázkou vypálit. Chce to také jiné kleště, s ohnutými čelistmi a kelímek pevně uchopit za okraj. Vydrží i pevný stisk. A přidat tavidlo např borax, bez toho se měď neroztaví ani při 1300. Zdraví Vás bývalý tavič drahých kovů z Puncovního úřadu.
    Hledala jsem na netu kurz naztracenou formu a došla až ke tvému přitažlivě napsanému dobrodružství. Moc mě to zajímá, ale nejsem tak odvážná, abych se do toho pustila sama. Kdybys byl schopen a ochoten udělat nějaký workshop, dej vědět.
    odlévat bronz v domácích podmínkách néni žádný problém,jenom se musí vědět jak nato,jestli máte zájem tak se ozvěte,


Lee sada pro odlévání střel (2 kleště)

    četl jsem Vaše příspěvky na internetovém fóru, a chtěl bych Vás požádat o radu. Vlastním starý hodinový stroj, který bych chtěl uvézt do provozu. Problém je ten, že některá ozubená kolečka mají ulámané zuby. Kolečka jsou z mosazi o průměru cca 5cm a tloušťce cca 3mm. Měl jsem představu, že bych vytvořil formu podle té části kolečka, kde jsou zuby v pořádku a pak bych kolečko pootočil tak, abych do této části formy umístil tu část, kdy zuby chybí. Pak bych se pokusil roztavit malé kousky mosazi pomocí autogenu a a vylít je do formy do míst , kde zoubky chybí.
    Pátral jsem po tomtéž a nakonec se rozhodl pro jemný křemičitý písek (spíš prášek) a vodní sklo. Pokus jsem ale nakonec neudělal. Pokud byste sháněl křemičitý prášek, mám ho
    Se sádramy z Anglie pod názvem SRS Classic nebo Eurovest s cenou okolo 1000 Kč,– za 22 kg pytel mám dlouholeté zkušenosti. Dokonale kopírují povrch vosku. Problém je trochu, že vyžadují určitý asi 5 hodinový výpal v peci s postupným nabíháním teploty až na konečných 740 stupňů.
    Další postřeh jsem učinil při vytloukání odlitku z formy. Šamotový písek s vodním sklem tvoří poměrně pevnou hmotu, něco jako beton. Musím ho doslova vytlouct a to tak, že silou.
    Děkuji za pochválení. A neváhej se pochlubit svými odlitky, nebo můžeme udělat společné odlévání … až bude teplo. Druhý pokus bude určitě úspěšnější. Hodně zdaru


Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

    Na roztavení kovu mám grafitový kelímek. První problém nastal, jak ten rozžhavený kelímek vyndám z pece. Chytit ho instalatérskými kleštěmi, to si koleduju, abych ho rozlomil. Ačkoli se mi do toho dvakrát nechtělo, vyrobil jsem si pěkné (budu jím říkat odlévací) kleště z kleští, které jsem před několika týdny přinesl ze sběrných surovin. Ležely tam jakési kovářské kleště, které na mne volaly, abych si je vzal. Tak jsem si je vzal (koupil za pár korun) a teď se hodí. Ke kleštím jsem přivařil železné objímky na kelímek, což jsou dva kusy zednických úchytek. Povedlo se mi to na jedničku. Sváry na trojku.
    Viky, děkuji za poznámku a za vysvětlení. Co se týká sádry a olova a amatérských pokusů, tak bych tak rozhodný nebyl. Vzpomínám si, že jsem jako malý kluk odléval něco olověného do sádry, výsledek nebyl přesný, ale šlo to. A na internetu je hodně rad ohledně odlévání olova do sádry. Jako pokus, na hraní, ukázat dětem, proč ne? Ta moje forma na olověné závaží moc suchá nebyla, to ode mne byla technologická nekázeň.
    Sádra vydrží ale musí být opravdu suchá a forma předehřátá. Já formu suším asi půl roku doma v teple, pak je možno jí ještě upéci v troubě a před litím předehřát. Bronz jde ale pozor forma je velmi křehká. Je lepší si udělat forem víc, ta poslední se už určitě povede.


… zápisky z cesty ke zdraví a ke štěstí

    Myslíte, že by to vydržel i kelímek s 10 až 20kg kovu? Nebo se bavíme o takovýchto maličkých. To bych se bál, to bych spíš vyrobil nějakou pevnou poloobjímku, kterou bych nasunul zespodu na kelímek s nějakou západkou shora … anebo určitě je něco vymyšleného.
    Tento komplet je pro Vás vhodný, pokud máte pícku na olovo a lis na kterém budete provádět kalibraci přiloženou matricí. V opačném případě doporučujeme zakoupit komplet pro odlévání střel "Základní komplet pro odlévání ". Pokud chcete vyrábět střely ve více rážích, vhodná varianta je zakoupit 1ks sestavy "Základní komplet pro odlévání" která obsahuje pícku na olovo a lis pro kalibraci. Pro další ráže plně postačuje zakoupit sestavu "Rozšiřující sada pro odlévání ".
    Jsem úplný laik, to co jsem zde popsal, je čistě můj nápad, nemám to nijak odzkoušené ani jsem to s nikým nekonzultoval. Dle Vašich příspěvků odhaduji, že jste v této oblasti daleko zkušenější, mohl byste mi napsat Váš názor, zda by to mohlo jít, anebo případně Váš nápad, jak bych mohl ta ozubená kolečka opravit


kleště na odlévání broků No. 11

    Ahoj Michale, rád se něco přiučím, chystám se na druhý licí pokus, napíšu ti na e-mail. Konkrétně by mne zajímalo, která z dostupných hlín, myslím keramických, co se dají sehnat, se osvědčila a jestli stačí 1200 stupňů v peci. Už mám velkou pec na několik kg. Jinak prozatím půjdu cestou výroby forem z křemičité moučky a vodního skla. Hlínu bych zkusil taky a uvidím, co je praktičtější a dává lepší výsledek.
    Přesná délka tuhnutí olova záleží na hmotnosti střely, teplotě olova a chladnutí kleští. Při práci s olovem je nutné dodržovat hygienu včetně kvalitního odvětrávání, protože olovo je toxické.
    Americká firma Kerr na www. kerrcasting.com, má ve svém ceníku dokonce i názorný postup odlévání v grafické podobě.
    Není se co divit, forma byla dvoudílná a netěsnila. Sice jsem ji obsypal šamotovým pískem, ale nenapadlo mne ji celou posadit na hromádku písku. Zlepšení:
    Na tohle bych se zeptal hodináře. Když se zeptáte několika, věřím, že se dopídíte. Anebo budou alespoň znát, jak se to dělá teoreticky.


Re: P: Odlevací kleště LEE, 7 ks (info v popisu)

    Celkový dojem: rozpaky. Nečekal jsem zázrak, ale tohle je hodně málo. Zklamání a pochybnosti. Měl to být kalíšek a je to jakési torzo. I když je možné, že výsledek posuzuji moc přísně a někdo jiný by skákal radostí. Budu objektivní. K tomu, aby to byl kalíšek, chybí polovina dna a přibližně polovina stěny. Poloviční úspěch.
    Petře, děkuji za důvěru. S tímto nemám žádné zkušenosti. Na internetu jsem viděl, jak někdo opravoval kolečko tak, že do toho kolečka vyříznul drážku (směrem k ose) a do té vsadil zub (kus plechu). Pak bych to roznýtoval nebo naměkko spájel.
    Případně existují speciální hmoty na odlévání (viz. google). Také jsou informace na knife.cz vlákno odlévání.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00